Heading North

18 september 2018 - Paihia, Northland, Nieuw-Zeeland

Bay of Islands Tour

Zijn we dan weer, en weg uit Auckland, 'the city that's only made out of concrete' like someone told me. Maandagochtend om 7.15am kon ik dan eindelijk met de KiwiExperience weg uit de stad. Bij de busstop heb ik al kennis mogen maken met een paar andere backpackers on the trip. A little bit of chitchat en we zijn weg, op naar het mooie landschap van NZ.

De eindbestemming van de dag was Paihia, in the beautiful Bay of Islands. Onderweg hebben we een paar stops gemaakt, voor koffie en in Whangarei. Whangarei is denk ik gewoon een small little town met een super mooie waterval. Ook een heel bijzondere waterval vond ik. Net naast het stadje, maar nog steeds in woonwijken, stort een klein beekje ineens naar beneden. De mooie 'jungle' in. Het is echt onwerkelijk. Je stopt gewoon eventjes naast de weg en loopt over een pad met aan de ene hand een grasveldje en aan de andere kant bomen met daarachter de waterval. Het pad brengt je naar beneden, naar het heel kleine 'meertje' waar het water in stort om zo weer verder een doodnormaal beekje te zijn.

Na een stop van een halfuurtje rijden we door naar Paihia. Rond 12 komen we aan. Wat een ont-zet-tend mooi badplaatsje is het zeg. Ik kijk echt mijn ogen uit. Onderweg zijn allemaal inschrijflijsten voor activiteiten rond gegaan in de bus. om 13.30u heb ik geboekt om naar the Hole in the Rock te gaan met een soort Dolphincruise, op zoek naar dolphins, seals, whales and other animals. Het is echt een mooie dag dus dat moet veel goeds beloven.

De anderen van de KiwiExperience hebben ervoor gekozen om de tour op een andere dag te doen, dus ik ben weer even alleen. Eerst vond ik het niet heel erg fijn, maar achteraf was het juist heel goed om alleen te doen.

De cruise door de Bay of Islands (waar James Cook in de 1700s aankwam in NZ en 140 eilanden telde) was geweldig. Ik heb mijn ogen uitgekeken naar het prachtige, onwerkelijke, ongerepte en rare landschap. Het is echt onwerkelijk en totaal niet uit te leggen (see the picturesss); het ene eiland is enkel maar een grasveld met een boom, het andere eiland zit vol met palmbomen en weer het andere eiland is mooi bewoonbaar voor mensen. Ik kijk mijn ogen uit en geniet echt met volle teugen als ik voor op de boot sta en we door de golven gaan. Het is enigszins koud, maaar s/o naar mama voor mijn fijne windjack. Aan het eind van de cruise zijn de captains druk op zoek met ons om nog een paar dolfijnen te spotten, helaas niet gelukt. Maar, we kregen er whales voor terug, even better zou ik zeggen. Ook al was het van een afstandje, het was wel ongelofelijk insane om ze te zien!!!!

Teruggekomen ben ik dolgelukkig en aan het nagenieten van de leuke dag die ik heb gehad. In het hostel hebben is een leuke bingo-avond georganiseerd met een volledige meal (met steak en sausage) en gratis biertje/wijntje voor maar 8 NZdollars (fucking cheap!!!!!). Het was een heel geslaagde dag en eindelijk weet ik waarom ik hier ben.

Vandaag is het niet zo mooi weer, het regent hard en de hele dag door, duss ik heb eindelijk een chill dagje. Ik ben Paihia een beetje gaan verkennen en ben de walk naar Countdown, de enige echt chille supermarkt hier, aangegaan in de heftige regen. Omdat ik sort of heb gesolliciteerd als au-pair bij een gezinnetje hier in Paihia, ben ik me aan het voorstellen hoe het zou zijn om hier van oktober tot zo ongeveer januari (de hele zomer, yesss) te wonen. Ik zie het wel voor me, ook al kwam ik drijf en drijf nat terug van de little walk, oepsiee.

Morgen gaan we naar Cape Reigna, het noordelijkste punt van NZ, met ongeveer iedereen. 's Avonds heb ik afgesproken met hopelijk mijn nieuwe host-parents om te zien of het klikt samen!!! I'll keep you updated as much as I can, so jullie zien wel wanneer er weer een verhaaltje komt :)

kusjesss xxx

Whangarei Falls

1. Lieke Timmermans:
    18 september 2018
    Gave foto's Janne! En heel fijn dat je hebt gevonden waarom je voor dit avontuur hebt gekozen! Geniet er met volle teugen van 😘